خدمات لاواژ در منزل

لاواژ

یکی از مهم ترین اجزای بدن معده می باشد معده قسمتی از اجزای گوارشی بدن می باشد که به شکل لوبیا می باشد وظیفه اصلی معده به عهده گرفتن گوارش شیمیایی می باشد بهتر است بدانید که معده یکی از حساس ترین بخش های سیستم گوارشی بدن است و اگر به خوبی از آن مراقبت نشود می تواند دچار انواع بیماری های مختلف شود یکی از عملیاتی که برای معده استفاده می شود لاواژ است که ما در مقاله ” خدمات لاواژ در منزل ” قصد داریم به طور کامل لاواژ را تعریف کرده و مورد بررسی قرار دهیم.. این روش معمولاً برای درمان مسمومیت استفاده می شود، زمانی که فرد ماده سمی ای را بلعیده است. لاواژ معده می تواند کمک کند تا سم قبل از اینکه به جریان خون جذب شود، از بدن خارج شود.  لاواژ معده معمولاً در بیمارستان توسط یک متخصص پزشکی انجام می شود. ابتدا، بیمار به پشت دراز می کشد و یک لوله نازک از طریق بینی یا دهان وارد معده می شود. سپس، مایع به آرامی از طریق لوله وارد معده می شود و سپس تخلیه می شود. این فرآیند چندین بار تکرار می شود تا زمانی که مایع تخلیه شده از معده عاری از سم باشد. لاواژ معده در منزل نیز انجام میگیرد. شب 724 همواره در کنار شماست تا در امنیت و آرامش منزل خودتان، خدمات درمانی دریافت کنید. برای اطلاع از قیمت لاواژ و یا هزینه شستشو معده با ما تماس بگیرید.02122689398 | 09123039316 | 09122902569 | 02188851370

لاواژ چیست؟

لاواژ چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از لاواژ داشته باشیم باید بگوییم که لاواژ به معنای شستشوی معده جهت تخلیه محتویات آن می باشد در حالت کلی از این روش برای تخلیه سموم معده استفاده می شود معده به دلایل مختلفی می تواند دچار سم شود مثلا دراثر مصرف غذاهای مانده، قرص های شیمیایی ، استفاده بیش از اندازه از الکل و … .لاواژ فرایندی است که در آن مایع از طریق یک لوله وارد بدن می شود و سپس تخلیه می شود.

بهتر است بدانید که این عمل لاواژ یا همان تخلیه کردن مواد از معده برای افرادی که الکل بیش از حد مصرف کرده اند، دارویی برای خودکشی مصرف کرده اند و … بسیار پر اهمیت می باشد اهمیت تخلیه 1 الی 2 ساعت اول می باشد اما شستشوی معده تا 12 ساعت بعد از مسمومیت نیز می تواند انجام گیرد. در ضمن بهتر است بدانید که این عمل در تمامی موارد مسمومیت استفاده نمی شود حتی استفاده بیش از اندازه از آن نیز دارای معایبی می باشد در بعضی از موارد نباید از لاواژ استفاده کرد که این عوامل به شرح زیر می باشد:

1- در صورتی که مسمومیت با نفت صورت گرفته باشد.
2- تشنج، کما یا کاهش هوشیاری
3- در هنگام مسمومیت با مواد قلیایی و یا اسیدی
4- در هنگام اختلالات انعقادی

برای خدمات مراقبت و نگهداری از بیمار در منزل خود می توانید به مرکز پرستاری سلامت 724 مراجعه کنید.

در صورت تمایل به همکاری و استخدام به عنوان پزشک یا پرستار، فرم جذب پزشک و پرستار را تکمیل نمایید.

 

آخرین اخبار و مقالات طب 724